В дигиталния маркетинг, търсачките като Google и Bing, използват сложни алгоритми, за да определят как да се подредят резултатите, при дадена заявка с ключови думи. Тези резултати се наричат SERP (Search Engine Result Page). Ако вие притежавате уеб сайт и искате да повишите трафика му, един от начините да го постигнете е именно off-page оптимизацията, върху която ще се фокусираме в тази статия. Ето какво можете да научите, ако продължите да четете:
Това е процес, чиято главна цел е да увеличи популярността и качеството на даден уеб сайт. Това се случва като се увеличи трафика към него, идващ от органичните резултатите в търсачките (SERP). По-високият трафик води до по-високи печалби. Без съмнение, за да постигнете резултати ще ви е необходимо On-page SEO, но ако не се фокусирате и върху Off-page SEO, резултатите ще бъдат далеч от оптимални.
Много често хората бъркат видовете оптимизация с техниките. Видовете оптимизация са:
Техниките за оптимизация на даден уеб сайт са:
On-page оптимизацията е на практика оптимизация на индивидуалните уеб страници, да се класират по-добре и да получават повече трафик. Тази техника за оптимизация се занимава само с подобряване на самата страница и на нейното качество и съдържание. Това включва освен текстовете, така и заглавията, мета таговете, наситеността с ключови думи и др. Ако искате да прочетете повече за On-page SEO оптимизацията, можете да проверите подробният ни наръчника за нея.
За разлика от On-page, Off-page техниката се фокусира върху всичко, което се случва извън дадена страница. Това формира около 75% от всяка успешна дигитална стратегия. Off-page оптимизацията включва социалното присъствие, линк билдинг и много други похвати. Тя има за цел да покаже на търсачките, като Google какво потребителите мислят за даден уеб сайт.
Много хора предполагат, че Off-page оптимизацията е само линк билдинг, но тя е и много други неща, които не са по-малко важни. Ако трябва да я категоризираме, тя е по-скоро стратегически контрол над това, как един уеб сайт да стане популярен в интернет. Кои са най-известните термини, които ще срещнете:
Алгоритмите, с които търсачките оценяват уеб сайтовете се променят постоянно. Въпреки това има някои фактори, които няма как да бъдат променени. Алгоритъмът на Google преценява, дали даден уеб сайт е авторитетен, отговаря на темата, за която се класира по ключови думи и дали потребителите му се доверяват.
Линковете са много важни, за да може един уеб сайт да се класира по-нагоре в резултатите. Ако имате достатъчно линкове, сочещи към вашия сайт, то той ще се появи на първа страница при топ резултатите. Ако Off-page оптимизацията ви не е добра, тогава може уеб сайтът ви изобщо да не се класира в първите 10 страници. Това се случва, когато липсват линк билдинг, социални медии, видео клипове, блог и др.
Сигурно сте чували за Backlinks, това е наименованието на всички линкове, които сочат към вашия уеб сайт. Всички търсачки, използват тези линкове, като сигнал, за това дали е популярен вашия уеб сайт или обратното - никой не му обръща внимание и не говори за него. Това е и сигналът, с който специалистите най-много злоупотребяват, за да може да се класират по-добре сайтовете.
Когато говорим за линкове, ще се фокусираме върху три основни типа:
Това, което влияе на линковете е популярността на уеб сайта, към който сочат. Правилният anchor text също е от огромно значение, дали този линк ще е полезен за SEO оптимизацията или ще ѝ навреди. Авторитетът на домейна, от който излиза един линк също е много важен.
Линк билдингът (Link building) е най-ефикасният и популярен начин да подобрите позициите на даден сайт. Как обаче да изградите добра линк билдинг стратегия? На първо място, е необходимо да се сдобиете със статии, в които да има линкове, сочещи към вашия уеб сайт. Няма нищо лошо, в интернет медии, да има материали за вашия уеб сайт и вашия бизнес. Това помага и на онлайн имиджа ви. Друга практика е да се слагат линкове в коментари, като се предполага, че доволни клиенти ви препоръчват, ако някой търси подобен продукт или услуга, като вашите.
Много харесвана практика е на вашия уеб сайт да имате съдържание, което да е толкова атрактивно, че да привлича трафик, който дори може да линква към него. Това се постига, като предлагате на аудиторията си полезно съдържание.
Така се нарича израза, словосъчетанието, под което се поставя линк. Потребителите виждат текст, но когато кликнат върху него, той ги отвежда към страница, към която сочи линка. Примерно:
<а href=”https://seo-webdesign.bg/kontakti/”>Контактна страница</а>
Тези аnchor text („Контактна страница“) се използва за да се покаже на роботите на търсачките, как аудиторията вижда един линк.
Факторите, които не са свързани с линкове също имат голямо значение за количеството трафик. Ето кои са по-главните:
Всички тези фактори имат за цел да повишат вниманието към вашия уеб сайт, бранд и бизнес.
Това са линкове, които можете да ги срещнете и под името „входящи линкове“. Те сочат от един уеб сайт към друг и търсачките гледат на тях, като на сигнал за доверие. Колкото повече линкове сочат към една уеб страница, толкова повече доверие явно ѝ имат хората, следователно тя ще се класира по-нагоре в резултатите.
Когато аудиторията споделя линкове от вашия уеб сайт, това означава, че вие сте популярен и може да ви се има доверие. Точно заради това, backlinks са толкова важни и вие се нуждаете от тях. Как можете да вземете такъв линк? За да може някой да линкне към вас, може да пишете добро съдържание, пълно със спецификации, за вашите продукти или услуги. Може да имате силно социално присъствие, което да привлича внимание и хората да линкват към вашия уеб сайт.
Сравнявайки двете техники, ще забележите техните прилики и разлики. On-page SEO включва оптимизиране на съдържанието, мета тагове, създаване на описания и заглавия за всяка отделна страница в един уеб сайт. Off-page SEO включва всички дейности, които могат да повишат трафика, популярността и вниманието към вашия сайт. On-page SEO върви ръка за ръка със създаването на съдържание, оптимизацията по ключови думи, подобряването на скоростта на сайта и др. Off-page оптимизацията пък е неразделна част от линк билдинга, социалните медии, backlinks и guest blogging.
Благодарение на него ще се повиши класирането на уеб сайта ви. Освен това ще имате по-добро онлайн присъствие, социални сигнали и повече трафик от посетители. Доверието на търсачките ще се повиши към вашия уеб сайт.