След като описахме накратко какво е SEO оптимизацията нека разясним накратко как се прави SEO оптимизация за търсещи машини. Представете се, че имате чудесен физически магазин. Може продуктите Ви да са качествени и на конкурентни цени, но магазинът е разположен в краен квартал или на гърба на забутана сграда.
Няма как хората да Ви намират лесно и със сигурност ще имате трудности в намирането на клиенти, което от своя страна ще доведе до спад във финансовите постъпления и оборота. Същото е с всеки онлайн магазин или фирмен уеб сайт, никой няма да го посещава ако нямате рекламна стратегия и не вложите средства в интернет маркетинг, за да си осигурите добър трафик към себе си, както и печалби.
Работа на SEO агенцията и на оптимизаторите е да покаже Вашия бизнес сайт на хората търсещи даден продукт или услуга в Google и да провери качеството на съдържанието и кои ще са подходящите лендинг страници за съответните ключови думи. Доброто оптимизиране на сайт е това, което може да го изкачи едни гърди напред пред конкуренцията в Google, като не разчитате на платена Google Ads (Adwords) реклама.
В наши дни постоянно могат да бъдат видени обяви, като:
Нека направим една бърза калкулация колко би струвала КАЧЕСТВЕНА оптимизация на месечна база, като приемем, че SEO агенцията/специалистът поема и осигуряването на качествено съдържание. Например пакетът SEO Standart, които предлагаме за малки и средно големи сайтове и клиентите най-често поръчват.
Крайна калкулация около 700 лв. без ДДС, като остатъка е печалба за SEO агенцията. Все пак не очаквате, че някой ще работи БЕЗПЛАТНО, нали? Ако се замислите става ясно, че цените не само не са високи ами и повече от нормални. Свържете се с нас за индивидуална оферта съобразена с вашите конкретни нужди и желания.
Ако сайтът Ви е вече изграден и функциониращ наша работа е необходимо да направим пълен технически одит на тези вътрешни и външни фактори, които оказват влияние при SEO оптимизацията за търсачки. В процеса на работа да намерим слабостите допуснати при изработка на сайта, да дадем насоки на разработчиците или сами да ги отстраним.
В наше време много повече сайтове страдат от допуснати различни технически грешки от разработчиците. Понякога е достатъчно чрез леки корекции, да се променят малки фрагменти в кода на сайта и това да доведе до значително покачване в класирането в Google. Друг път пък промените са свързани с цялостна промяна на структурата на сайта. Чрез тези промени може да се получи временен спад, но в дългосрочен план това да е печеливша стратегия и да направи така, че сайтът да стане лидер в своята ниша.
Други сайтове пък страдат от вреди нанесени от небрежно SEO и за да бъде поправено това което е направила предишна SEO агенция понякога се искат месеци усилена работа, и да се вложат доста средства преди позициите на ключови думи да донесат търсените резултати. Достатъчно е само да има проблеми в дизайна за определени мобилни устройства и това веднага ще се отрази в резултатите на Google.
По данни на Statista почти 90% от хората правят своите търсения в Google. За последните 20 години Google успяха да изградят истинска империя, като се започне от търсачката им която има най-голямата база данни и информация за уеб сайтове в интернет. Техните Crawlers всекидневно обхождат милиони страници в интернет. Рекламната мрежа Adwords (вече известна като Google Ads), Google Search Console (преди Google Webmaster Tools) и всички други по-малки свързани помежду си услуги, които предлагат.
Bing търсачката на Microsoft държи малко над 6% от пазара.
Yahoo! е търсачката която доминираше света на търсачките преди появата на феномена Google. Обаче лошата стратегия и планиране в Yahoo! през годините е това което доведе до осезателен спад в търсенията. Търсачката им не работеше добре, посетителите не получаваха най-добрите резултати, като това доведе до закономерен отлив към други услуги, като това им отреди между 2 и 3% от обема на всички търсения към момента.
Facebook, която е другият голям интернет гигант към момента обаче няма търсачка, която да се конкурира с горепосочените. Силата на Facebook е в това, че доминира пазара на социални медии, като притежава мрежата с най-лоялни потребители.
SEO оптимизацията е много обширна тема, от която се интересуват почти всички, които развиват някакъв бизнес онлайн. За да се извърши качествена оптимизация на сайт обаче, първо е важно да се запознаете със SEO термините и тяхното значение. Има стотици статии изписани на тази тема, заради това няма да навлизаме в детайлите на всеки един термин, а ще се опитаме да обобщим най-често срещаните.
Нека да започнем с видовете трафик. Основно има два различни вида трафик от потенциални клиенти:
В този материал нашия екип от SEO специалисти ще Ви запознае със SEO термините, а не върху техниките и триковете, защото преди да стигнете до изпълнението, първо е необходимо да знаете терминологията.
Основният уеб адрес на вашия сайт (пример: seo-webdesign.bg). Добре е да подновите собствеността върху вашия домейн за няколко години. Класирането в търсачките благоприятства уебсайтовете с по-дълги регистрации, защото показва ангажираност.
Както се подразбира от името му On-page включва всичко, което правите на вашия уеб сайт, за да подобри класирането му. On-page SEO включва доброто подреждане на HTML структурата на уеб сайта, подобряването на заглавията и описанията, подобряването на скоростта на зареждане на сайта, проверка дали са търсени ключовите думи и колко често се споменават по страниците на сайта. Тук влиза и подобряването на вътрешното налинкване в самия сайт. Добре е On-page SEO да се заложи още при изработката на сайта, а не да се плаща допълнително след това, при последващ SEO одит.
Най-вероятно не сме обяснили всеки един термин, който ще срещнете, ако се задълбаете в необятната SEO оптимизация за търсачки, но ви предоставихме доста обширна база, с която да започнете. Надяваме се, че всичката тази информация за SEO е била полезна и на най-големите лаици по темата и е отговорила на въпроси от SEO естество, с които бихте се сблъскали при оптимизация на сайтове за търсачки, като:
Какво е SEO оптимизация на сайт за Google, както и откъде да започнете оптимизацията на сайта и подбора на ключови думи, които могат да бъдат най-полезни и за вашия бизнес, и за потребителите.
Разбира се от SEO гледна точка могат да възникнат много други специфични въпроси в зависимост от спецификите на уеб сайта, нишата и много други фактори.