• English
Logo
SEO оптимизация

Какво е Google Search Suggestions & Google Instant

Attractive brunette

Google Search Suggestions или autocomplete (автоматичното попълване) е функция на Google. Нейната цел е да предложи най-честите начини за довършване на дадено изречение или заявка. Когато потребител започне да пише нещо в полето за търсене, Google Suggest го довършва. Освен Google Suggest съществува и Google Instant, функция, която отговаря за адаптирането на резултатите, които се показват на потребителя, докато той въвежда заявката в полето за търсене.

Произход на Google Search Suggestions

Тази функция е въведена в САЩ през 2008 г., а една година по-късно и в Германия. Полезна е от гледна точка на скоростта на въвеждане на запитванията, защото на потребителя не му се налага да дописва до край, ако това, което задава като въпрос е някоя от често срещаните заявки.

Функционалност на Google Search Suggestions

Докато изписвате букви в полето за търсене на Google, формата изпраща данните към сървъри, работещи във фонов режим, които автоматично дават предложения как заявката може да бъде дописана. Например, ако потребителят въведе ключовата дума „SEO оптимизация“ в полето за търсене, Google предлага „SEO отимизация цени“ или "SEO оптимизация уроци", като по този начин се опитва да предвиди какво е потребителското намерение и да предложи най-релевантните резултати. Тези предположения се базират на търсения на предишни потребители по ключова дума. Всяко предложение се основава на термини, които често се използват заедно с термина, въведен от потребителя.

Тази функция се основава на технологията Ajax, която позволява промени в съдържанието на страницата, без да се налага страницата да се презарежда напълно.

Кои са факторите, които влияят на търсенето на Google Search Suggestions?

  1. На първо място това е честотата на търсене. Колко често се търси определен термин? Колкото повече заявки за търсене получава Google за него, толкова по-бързо той се добавя към предложенията в Google Suggest.
  2. Честотата на последователно търсене на някои термини. Колкото по-често се търси последователно конкретна фраза или комбинация от ключови думи, толкова по-вероятно е да се превърнат в предложения на търсачката за бъдещи търсения.
  3. Моделите на поведение при търсене. Google може да включва минали търсения в анализа, когато е активирана функцията за следене на уеб историята.
  4. Местоположението на търсенето. Резултатите в търсачката се коригират спрямо географското местоположение на потребителя. Тук може би е много важно да се има предвид, че думите, които нямат почти никакво търсене, могат да се показват и на по-високи позиции, ако алгоритъмът на Google е преценил, че те са важни за локалните резултати.

Ако даден потребител вече е влязъл в профила си в Google, това има допълнително влияние върху това, какви резултати ще вижда. Google взема предвид цялото поведение на потребителя по отношение на фразите за търсене. Например, ако в полето за търсене често е въвеждано „сравнение на смартфон“, много вероятно е заявка, която започва с ключовата дума „смартфон“, първо да бъде допълнена с термина „сравнение“. Това се случва именно благодарение на Google Suggest.

Освен всичко друго, търсачките се опитват да стоят и в крак с новите тенденции. Ако например, съвсем скоро е излязъл на пазара нов модел телефон, много вероятно е алгоритъмът да ви предложи заявка със сравнение именно на този нов модел.

Кои заявки не биват довършвани от Google Search Suggestions?

Изключения правят темите обвързани с насилие, порнографията и авторските права. Когато заявката е свързана с нещо от тях, тогава тя не бива довършвана.

Проблеми с автоматично довършване

През 2012 г. съпругата на бившия германски президент Бетина Вулф съди Google, защото автоматичното довършване добавя думи като „ескорт“ или „проститутка“, при търсене на името й. Аргументът от страна на Google е, че компанията няма влияние върху заявките за търсене на своите потребители и че Google Suggest се основава само на вече направените заявки за търсене.

Google се поддаде отчасти на съдебните действия и постепенно премахна осем резултата от своя индекс за търсене. Решение на Федералния съд на Германия от 2013 г. задължи търсачките да се намесят, ако правата за поверителност на хората са нарушени от функцията за автоматично довършване.

Google Search Suggestions и SEO

Оптимизацията не влияе директно върху Google Suggest. Въпреки това всеки добър маркетолог, знае, че тази функция може да повлияе решаващо върху имиджа на даден бранд. Ако е имало скандал за даден бранд, то много вероятно е той да доведе до негативни думи при търсене. Оптимизацията не може просто да ги „изтрие“, вместо това може да се фокусира върху поправяне на имиджа, чрез позитивни послания и заемане на обществена позиция. В най-добрия случай това води до промяна на заявките за търсене и отрицателните добавки постепенно се премахват от списъка с най-търсени словосъчетания. Естествено, това важи и в обратната ситуация. Google Search Suggestions успява много бързо и лесно да поощри положителната репутация.

SEO агенциите, които се занимават с оптимизация на определен бранд и са се фокусирали върху популяризирането му, могат да заложат на ключови думи - бранд + ключовата дума, бранд + предложения или бранд + мнения. Така ще получат повече посещения по тези заявки.

Отново от гледната точка на маркетолозите, Google Search Suggestions е изключително полезен инструмент, защото дава бърз отговор на въпроса кое е най-търсеното. Съответно уеб страниците могат да бъдат оптимизирани по отношение точно на най-предлаганите комбинации от търсачките.

Гласувай
crosschevron-down