Всяка година Google актуализира или коригира своя алгоритъм стотици пъти. По-голямата част от времето, актуализациите не оказват значително въздействие върху SERP-а (подредбата на уебсайтовете в търсачката, при задаване на някоя ключова дума/търсене) и собствениците на уебсайтове дори не забелязват. Има обаче корекции на алгоритъма, които предизвикват очевидни промени в класирането, което се отразява и на трафика.
За да разберете как се е развил алгоритъмът последните няколко години, изготвихме кратък преглед на основните промени хронологично.
Тази актуализация стартира за първи път през 2011 г., но през годините имаше няколко допълнителни актуализации към нея и в началото на 2016 г. Panda бе добавена към основния алгоритъм за класиране на Google. Panda ъпдейтът таргетира спама и сайтовете със слабо съдържание. Това са сайтове, които не помагат по никакъв начин на потребителите и заради това се избутват по-назад в резултатите в търсачката. Към тази категория спадат и прекопираното съдържание и твърде многото реклами.
Около една година след актуализацията Panda, беше пусната и втора актуализация, чиято цел е да повдигне качеството на съдържанието. Тя е насочена към препратките в страниците, като възнаграждава органичните препратки, а наказва сайтовете със спам препратки и купени линкове.
Актуализацията Hummingbird е промяна в алгоритъма на Google, която интерпретира по-интелигентно семантичното търсене. Тя е създадена, за да помогне на Google да разбере по-добре намеренията и контекста на търсенията. Това принуди маркетолозите да преминат към използването на ключови думи, които са по-дълги, словосъчетания съставени от няколко думи. Google поощри и уебсайтовете да се опитат да задоволят нуждите и намеренията на потребителите с полезна информация, вместо да се съсредоточат към една ключова дума.
Този ъпдейт принуди всички сайтове да станат по-лесни за използване от мобилни устройства или рискуват да бъдат наказани. Всеки сайт би трябвало да има мобилна версия, защото потребителите използват все повече мобилните устройства за основен достъп до интернет.
Тази актуализация, известна още като Phantom II, беше забелязана няколко седмици след мобилната актуализация. Тази актуализация възнаграждава сайтовете, които се фокусират върху потребителското изживяване и висококачественото съдържание, като същевременно санкционира тези, с твърде много реклами и определени видове потребителско съдържание. Уебсайтовете с много малко съдържание отново са изтикани назад в резултатите.
Този ъпдейт вкара изкуствен интелект в алгоритъма на Google. Той има правомощието да следи поведението на потребителите и отговора на запитванията, за да "научи" повече за намерението и стойността на определени страници. Днес, това е третият по важност фактор, който определя как ще се класират сайтовете.
През първото тримесечие на 2016 г. Google промени фундаментално начина, по който се появяваха платените списъци за търсене в SERP-а. Те премахнаха традиционното разположение на 4 уебсайта в дясната колона и ги преместиха в горната част на основните резултати. Тенденцията е да се намаляват все повече и повече обозначенията, че дадена реклама е платена.
Прилага се при сайтове, които по някакъв начин са блокирали потребителския изглед на съдържанието на страницата. В това число влизат досадните реклами и прозорци, които изскачат и изискват от потребителят да ги затвори ръчно.
Точните параметри на Fred никога не са били потвърждавани от Google, но изглежда премахват сайтовете, които подчертават дисплейните реклами и съдържанието им трудно се различава, защото е пълно с реклами по страницата.
Това беше огромен ъпдейт, който обхвана основния алгоритъм, но отново не беше официално потвърден от Google. Той засегна здравните аспекти и личните финанси и даде приоритет на уебсайтовете, които дават полезни и акуратни препоръки по тези теми.
За първи път от Google обявиха предварително, че ще има ъпдейт в техния алгоритъм.
Разбира се останаха верни на себе си и не дадоха подробности в какво точно се състоят промените. Няколко големи медии обявиха, че имат сериозен спад в трафика. Общо взето ефекта беше доста по-малък от "Medic" ъпдейта през август 2018.
Ако погледнете хронологията на промените в алгоритъма на Google, ще забележите, че има ясна цел и модел. Всяка актуализация на алгоритъма е насочена към подобряване на потребителския опит и помага на търсещите да намерят необходимата им информация възможно най-бързо. Актуализациите се фокусират върху изкореняването на лошото съдържание и увеличаването на онова съдържание, което е наистина полезно за потребителите.
Хубаво е, когато разработвате съдържание за вашия сайт:
Алгоритъмът на Google се променя непрестанно, защото се опитва да предостави възможно най-добрата и подходяща информация на своите потребители. Независимо как се променя алгоритъмът, важното е да се създава съдържание удобно за потребителите.