SEO оптимизация на сайт и онлайн магазин, цени и консултации

Какво е оптимизация (SEO) на сайт?

SEO (Search engine optimization) което е познато и разпространено в България, още като SEO оптимизация за търсачки е метод, чрез който специалисти наречени "SEO оптимизатори" следвайки Google guidelines може да подобрят класирането на сайтове в органичното търсене на търсачките, като Google, Yahoo!, Bing и други. Класиране на страницата и резултатите от търсенето в SERP (Search Engine Result Page) отдавна вече НЕ зависят от използване и добавяне на различни мета тагове и meta ключови думи.

Това което отличава SEO от други рекламни канали е, че все повече маркетинг специалисти признават, че чрез органичния трафик се конвертира най-добре. Затова и много нови сайтове не губят време, а започват работа върху оптимизацията на страниците на сайта още от момента на пускането му, което също така води до много по-добри резултати на по-късен етап. Но дори и този процес да бъде започнат месеци или дори години след пускане на уеб сайта, а първоначално да се разчита на посещения чрез Google Adwords (Ads), Facebook Ads и други онлайн рекламни техники, може да сте сигурни, че SEO е една дългосрочна и сигурна инвестиция във Вашия сайт.

Икона какво е SEO

Защо трябва да се направи оптимизация (SEO)?

Представете се, че имате чудесен физически магазин. Може продуктите Ви да са качествени и на конкурентни цени, но магазинът е разположен в краен квартал или на гърба на забутана сграда. Няма как хората да Ви намират лесно и със сигурност ще имате трудности в намирането на клиенти, което от своя страна ще доведе до спад във финансовите постъпления и оборота. Същото е с всеки онлайн магазин или фирмен уеб сайт, никой няма да го посещава ако нямате рекламна стратегия и не вложите средства в интернет маркетинг, за да си осигурите добър трафик към себе си, както и печалби.

Работа на една SEO агенция е да покаже Вашия бизнес сайт на хората търсещи даден продукт или услуга в Google и да провери качеството на съдържанието и кои ще са подходящите лендинг страници за съответните ключови думи. Доброто SEO е това, което може да изстреля сайта Ви едни гърди напред пред конкуренцията в Google, като не разчитате на платена Google Adwords (Ads) реклама.

SEO пакети и цени за абонаментна оптимизация на сайта

Като преди да затворите разгледате цените е добре да се запознаете със SEO ценообразуването.

 
Всички посочени цени са без ДДС.
Икона етапи на SEO оптимизация

Защо евтино SEO НЕ съществува и цените за оптимизация се повишават постоянно?

В наши дни постоянно могат да се видят обяви, като:

  • Евтино SEO на цена от 100 лв.
  • Оптимизация на сайт за 200 лв.
  • Еднократна SEO оптимизация за ХХХ лв. и други

SEO специалистите НЯМА как да предлагат КАЧЕСТВЕНА оптимизация и SEO на ниски цени.

В няколко реда ще се опитаме да обясним защо евтино SEO НЕ съществува, което казваме на всички наши клиенти преди да започнем работа върху нов SEO проект, като отворим една скоба, че цените са приблизителни.

Преди почти 20 години, когато сайтовете бяха значително по-малко беше достатъчно да попълниш ключовите думи в мета таговете на своя сайт и класирането ти беше сигурно. С течение на времето обаче търсачките започнаха да подобряват алгоритмите си и класирането започна да става все по-трудно.

Допреди 10 години SEO специалистите често използваха директории, форуми и други свободни за ползване сайтове, за да добавят линкове към сайтовете, като по този начин осигуряваха добро класиране, като тук отваряме скоба, че тази стратегия вече е ВРЕДНА и само би навредила на Вашия сайт.

SEO оптимизация и ценообразуване през 2021

Нека направим една бърза калкулация колко би струвала КАЧЕСТВЕНА оптимизация на месечна база, като приемем, че SEO агенцията/специалистът поема и осигуряването на качествено съдържание. Например пакетът SEO Standart, които предлагаме за малки и средно големи сайтове и клиентите най-често поръчват.

  • Писане на 2 SEO статии на месец - цена около 80 лв, като това са материали написани от специалисти с доста добър research.
  • Публикуване на до 15 линка на месец - цена около  120 лв, като това са КАЧЕСТВЕНИ линкове, които няма да навредят.
  • Осигуряване на 2 публикации в наша мрежа от блогове, като съдържанието също се изготвя от нашия екип  - 80 лв. (съдържание). Тук дори не споменаваме стойността на поддръжка и изграждането на тази мрежа, като това си е наша грижа.
  • Писане на репорти, следене как се движат посещенията/класацията и предприемане на мерки при нужда - да кажем 100 лв. труд.
  • 1 публикация в ДОБЪР медиен сайт - от 150 до 350 лв, като отваряме скоба, че ние работим с доста по-добри цени от това, което биха ви предложили повечето големи медии. Да кажем средно по 250 лв на месец.

Крайна калкулация около 630 лв. без ДДС, като остатъка го слагаме, като печалба за SEO агенцията/специалиста. Все пак не очаквате, че някой ще работи БЕЗПЛАТНО, нали? Ако се замислите става ясно, че цените не само не са високи ами и повече от нормални.

 

Какви са етапите за оптимизация на сайт/онлайн магазин?

SEO одит на уеб сайт

Ако сайтът Ви е вече изграден и функциониращ наша работа е необходимо да направим пълен технически одит на тези вътрешни и външни фактори, които оказват влияние на оптимизацията на сайта. В процеса на работа да намерим слабостите допуснати при изработка на сайта, да дадем насоки на разработчиците или сами да ги отстраним.

В наше време много повече сайтове страдат от допуснати различни технически грешки от разработчиците. Понякога е достатъчно чрез леки корекции, да се променят малки фрагменти в кода на сайта и това да доведе до значително покачване в класирането в Google. Друг път пък промените са свързани с цялостна промяна на структурата на сайта. Чрез тези промени може да се получи временен спад, но в дългосрочен план това да е печеливша стратегия и да направи така, че сайтът да стане лидер в своята ниша.

Други сайтове пък страдат от вреди нанесени от небрежно SEO  и за да бъде поправено това което е направила предишна SEO агенция понякога се искат месеци усилена работа, и да се вложат доста средства преди позициите на ключови думи да донесат търсените резултати. Достатъчно е само да има проблеми в дизайна на сайта за определени мобилни устройства и това веднага ще се отрази на резултатите.

Икона Off-page SEO

On-page SEO на сайта/онлайн магазина

  • Правилно подбиране и анализ на заглавия и описания на страниците, продуктите/услугите за Google. Тези анализи са винаги свързани с търсенията по съответните ключови думи.
  • Правилно използване и анализ на headings (H1, H2, H3, H4, H5, H6), за Google и за Search Engine Optimization използването на ключовите думи в заглавията на сайта е от огромно значение. Те могат да помогнат много при класирането.
  • Създаване на съдържание (Content Marketing), насищане на съдържанието с ключовите думи определени при анализ на сайта и подготовка за SEO;
  • Подобрение на кода, добавяне на кеширащи модули, използване на модули за компресия, с помощта на които чувствително могат да се подобрят работата и оптимизацията на дизайна на сайта, и да се намали Bounce rate;
  • SEO oптимизация на изображенията, добавяне на ALT/Title тагове;
  • Анализиране на грешките (4xx, 5xx) на сайта и отстраняването им;
  • Добавяне и оптимизацията на вътрешни връзки (internal linking) на сайта;
  • Конфигурация и подаване на XML sitemap към основните търсачки (Google, Bing, Yandex);
  • Добавяне на robots.txt на сайта;
  • Премахване/коригиране на дублирано съдържание, което може да се окаже решаващо за класиране на вътрешните страници;
  • Проверка за правилно пренасочване на www версия на уебсайта;
  • При възможност добавяне на Structured data markup (Microdata) или писане на JSON код за тези страници, които сме определили, като "продаващи";
  • SEO анализ на определените ключови думи за обем месечни търсения, трудност при класиране, long tail keywords и други.

Off-page SEO, познато още и като външна оптимизация

  • Извличане, преглед и анализ на съществуващите входящи връзки на сайта;
  • Създаване и качване на Google Disavow файл (само ако намерим зловредни връзки, които смятаме, че биха навредили на Вашия сайт);
  • Добавяне на уеб сайта в подходящи за целта авторитетни релевантни сайтове (това зависи и от нишата на сайта). Възможно е да добавяме връзки и от други подходящи източници;
  • SEO проверка на URL адресите за аномалии/грешки и други;
  • Създаване на Social Shield на сайта (множество профили в популярни социални мрежи и споделяне на съдържание от сайта). Хубаво за SEO e да се споделя свежото съдържаниe от вашия сайт редовно;
  • Създаване на Trust Flow профили с добър DR (Domain Rating);
  • Създаване на Google my Business страница (ако бизнесът е вече съществуващ и не е заявен се прилага "Claim"); Google my Business е много силно оръжие в Local SEO за  Google и не е за подценяване особено за сайтове за локални услуги.
  • Преглед и SEO анализ на входящите връзки на сайтове на конкуренцията. При възможност добавяне на същите линкове към сайта и намиране на други подобни сайтове, като целта е да се осигури линк профил максимално близък до този на конкуренцията.
  • Следене на последните тенденции и ъпдейти на Google и при нужда промени по цялостната SEO стратегия на сайта.

Защо повечето агенции правят оптимизация предимно за Google?

По данни на Statista почти 90% от хората правят своите търсения в Google. За последните 20 години Google успяха да изградят истинска империя, като се започне от търсачката им която има най-голямата база данни и информация за уеб сайтове в интернет. Техните Crawlers всекидневно обхождат милиони страници в интернет. Рекламната мрежа Adwords (вече известна като Google Ads), Google Webmaster (вече Google Search Console) и всички други по-малки свързани помежду си услуги, които предлагат.

Bing търсачката на Microsoft държи малко над 6% от пазара.

Yahoo! е търсачката която доминираше преди появата на Google. Обаче лошата стратегия и планиране в Yahoo! през годините е това което доведе до осезателен спад в търсенията. Търсачката им не работеше добре, посетителите не получаваха най-добрите резултати, като това доведе до закономерен отлив към други услуги, като тови им отрежда между 2 и 3% от обема на всички търсения към момента.

Facebook, която е другият голям интернет гигант към момента обаче няма търсачка, която да се конкурира с горепосочените. Силата на Facebook е в това, че доминира пазара на социални медии, като притежава мрежата с най-лоялни потребители.

Какво е органичен трафик и връзка със SEO на сайт/онлайн магазин?

Други силни страни на оптимизация за търсещи машини това са таргетираните органични посещения, които са различни от посетителите генерирани от Google Adwords (Ads) и други рекламни платформи. Всекидневните търсения по различни ключови думи в Google е над 3.5 милиарда! Тук става дума за много информация и данни в интернет пространството. Кой не би искал да има една съвсем малка част от това насочено към своя сайт?

Това е основното предимство, което прави една оптимизация толкова важен процес и търсена услуга в световен мащаб.

Сайтовете, които са в топ 10 по ключовите думи на органичните резултати и най-качествено съдържание обикновено може да доведе до висока посещаемост и много клиенти.

Разбира се от SEO гледна точка могат да възникнат много други специфични въпроси в зависимост от спецификите на уеб сайта, нишата и много други фактори. Затова ако имате въпроси винаги може да се свържете с нас.

Средно: 4.8 (от 30 гласа)

Свържете се с нас

Моля, отговорете на въпроса