SEO специалист/консултант - избор на SEO оптимизатор за Вашия бизнес

Вземането на правилно решение при избора на фирма за SEO оптимизация може да има сериозни последици както за вашия бизнес така и за и банковата ви сметка. Разликата между бум на органичния трафик и спад на класирането в Google се свежда до избора между добър и лош SEO специалист. Но с правилното партньорство в областта на SEO, фирмите от всеки сектор могат да увеличат продажбите си и да намалят рекламния си бюджет - и всичко това, като същевременно подобрят User Experience или "потребителското изживяване" докато са във вашия сайт. Преди да сключите договор с нова фирма за SEO оптимизация, ето 5 съвета, които всеки предприемач трябва да обмисли.

1. SEO оптимизацията не е магия, затова избягвайте всеки, който говори за нея абстрактно.

Процесът на оптимизиране на уебсайта ви за привличане на органичен трафик е сложен, което също така означава, че често се разбира погрешно. Хората, които твърдят, че имат специално разбиране за алгоритмите на Google, или които пресъздават мистиката около SEO, обикновено лъжат. Добрата SEO оптимизация изисква по-скоро дълбоко разбиране на начина на работа на търсачките, внимание към детайлите и постоянни модификации, тъй като алгоритмите на Google се променят почти всяка седмица.

Освен това преки пътища като купуване на връзки, набиване на ключови думи и прикриване (това е метод, който създава у търсачките впечатлението, че даден уебсайт има съдържание, различно от това, което потребителите виждат в действителност.) могат да накарат търсачките да понижат рейтинга на вашия уебсайт. Тези техники се наричат Black Hat SEO, тъй като нарушават правилата на търсачките. След като ботовете на Google открият, че използвате тези техники, те ще понижат сайта ви в класацията си, което ще намали органичния трафик. SEO специалистите, които твърдят, че имат специални познания, може да използват Black Hat SEO практики, за което в крайна сметка, рано или късно, ще платите висока цена.

2. Конкретизирайте целите си и намерете фирма, която може да ги изпълни.

Каквото и да правите, не наемайте SEO фирма с неясната цел "увеличаване на органичния трафик". Като начало, има много различни видове органичен трафик, което означава, че увеличаването на трафика не означава автоматично увеличаване на приходите. Например класирането на първо място в Google за италиански мъжки обувки не е от полза за вашия бизнес в областта на хранителни добавки например..

За да избегнете неразбирателства, вие и вашият екип трябва да очертаете точно какво искате да постигнете със SEO. Искате ли да увеличите продажбите на продукти чрез класиране по определени ключови думи? Стремите ли се да намалите bounce rate (или "процентът на отпадане", това е термин от интернет маркетинга, който представлява процентът на посетителите, които влизат в даден сайт и след това го напускат, вместо да продължат да разглеждат други страници в същия сайт.) или да увеличите процента на конверсии? Ако се стремите да увеличите приходите от реклами, предпочитате ли да имате широка аудитория или по-малка аудитория, която прекарва средно повече време на вашия сайт? Търсите ли помощ за изграждане на последователи в социалните медии, създаване на спонсорирано съдържание или други услуги, които надхвърлят SEO?

Без значение коя фирма за SEO оптимизация ще изберете, уверете се, че сте наясно с вида на резултатите, които търсите, и какви услуги ще ви трябват.

определете ясни цели

3. Не се осланяйте само на търсене в Google на списъци с "най-добрите SEO". Вместо това се ориентирайте към информация от уста на уста.

Защо да не изберете компания за оптимизация на търсачки въз основа на това колко добре се класира в търсачките? Най-добрите SEO специалисти са твърде заети с оптимизиране на уебсайтове за своите клиенти, за да губят време за собствените си уебсайтове.

Най-добрите фирми обикновено имат много дългосрочни клиенти, които са ги препоръчали на други техни познати. Само фирми, които се нуждаят от нови клиенти, ще си направят труда да се класират за "най-добрата SEO компания в София", например. Това важи и за други ключови думи, като "най-добрите SEO услуги" и "най-добрите SEO инструменти".

Освен това не приемайте, че всеки списък е безпристрастен. Обикновено компаниите в този списък са платили за мястото си в него. Добрите SEO компании вече имат твърде много клиенти, за да си плащат за място в списъка на "bestseocompanies.com" или "topseos.com". Това не означава, че няма авторитетни списъци, а само, че трябва да се доверите на списък с "най-добрите SEO компании" толкова, колкото на друг списък с "най-добрите ресторанти в Пловдив".

Това означава, че най-добрият начин за намиране на квалифицирана фирма за SEO оптимизация е старомодният начин: реклама от уста на уста. Вместо да използвате Google, попитайте хората от професионалния си кръг - но не и преките си конкуренти - кого биха препоръчали. Може да е полезно да попитате и други фирми от вашия бранш, защото фирмите, които те ще препоръчат, вече ще имат опит във вашата област.

4. Намерете фирма за SEO оптимизация с показатели, които работят за вас.

След като сте очертали целите си и сте стеснили възможностите си до няколко фирми, е време да се уверите, че вие и фирмата, с която сте избрали да работите, имате ясен метод за отчитане на напредъка, след като започнете работа. С други думи, каква е крайната цел на класирането за определени ключови думи?

Преди да изберете следващата си фирма за SEO оптимизация, е от решаващо значение вие и вашият консултант да сте на една и съща страница, когато става въпрос за ключови показатели за ефективност или KPI (Key Performance Indicators). Ключовите показатели за ефективност са показатели, които могат да се прилагат към почти всеки аспект на бизнеса и могат да означават множество различни неща в рамките на самата SEO оптимизация. Например, компания с нов продукт ще има различни цели от по-стара компания с утвърдена клиентела.

Но ключовите показатели за ефективност отиват далеч отвъд това. С други думи, имаме достъп до толкова много данни, че е лесно да се изгубим в тях или да проследим грешните KPI. Това също така означава, че се нуждаете от SEO фирма, която разбира кои показатели са най-важни за вашия бизнес и може да кондензира тази информация в нещо, което можете да усвоите. Ето няколко от най-важните KPI, които трябва да вземете предвид:

  • Органични сесии: Колко хора посещават уебсайта ви чрез органично търсене? Това често се счита за най-основния и най-важния KPI в SEO оптимизацията. Освен него можете да разгледате и други фактори като среден брой прегледи на страници, продължителност на едно посещение, брой уникални посетители и процент на отпадане.
  • Коефициент на конверсия: Какъв процент от посетителите купуват вашия продукт, абонират се за вашия бюлетин или се ангажират с вашето съдържание?
  • Класиране по ключови думи: За кои ключови думи се класирате и дали като цяло класирането ви по ключови думи се е подобрило, откакто сте наели фирмата за SEO оптимизация?
  • Грешки в обхождането на Google: Грешки в обхождането на Google: обхождането на Google е процесът, при който бот на Google систематично индексира съдържанието на вашия уебсайт. Ако Google се затруднява да прочете вашия уебсайт, той не може да го индексира по начин, който да се показва при търсене, което се отразява негативно на органичния трафик.
  • Време за зареждане на страницата: Времето, необходимо за зареждане на дадена страница, е пряко свързано с това колко бързо хората напускат сайта ви. Според Think with Google процентът на отпадане, т.е. колко бързо хората напускат уебсайта ви, се увеличава с 90 %, когато времето за зареждане на страницата се увеличи от една до пет секунди.

5. Изберете фирма за SEO оптимизация, която комуникира ефективно.

Въпреки че трябва да имате достъп до инструментите, които те използват за измерване на вашите ключови показатели за ефективност - SEMRush, Google Search Console, Google Analytics - най-вероятно нямате време да отделяте време за анализ на всички тези данни. Поради тази причина се нуждаете от екип от SEO специалисти, който да работи за вас по отношение на комуникацията и укрепването на доверието между вас.

Имайте предвид, че SEO оптимизацията е процес, така че може да работите с тази фирма в продължение на години. Дори ако планирате да работите с външна фирма само временно, постигането на целите за органичен трафик на уебсайта изисква време, търпение и конструктивни работни взаимоотношения.

SEO оптимизацията е от решаващо значение за вашия бизнес. Изборът на правилната фирма за SEO също е важен.

Днес приблизително 90 процента от потребителите разглеждат само резултатите на първата страница на Google. Това означава, че намирането на SEO фирма, която работи за вас, има потенциала да промени бизнеса ви.

Но намирането на правилната фирма може да се окаже по-трудно, отколкото изглежда. Много от тях дават обещания, които не могат да изпълнят, или нарушават правилата на Google чрез лоша SEO оптимизация, което в крайна сметка вреди на вашия бизнес. Затова, вместо да се обръщате към Google или списъците с "най-добрите", консултирайте се с приятели и бизнес партньори, за да намерите квалифицирана SEO фирма. След като сте стеснили кръга на търсене, уверете се, че вие и фирмата сте наясно с целите си. След това определете ключови показатели за ефективност (KPI) за измерване на тези цели. Също така е важно да изберете фирма, която комуникира ефективно, за да можете да развиете дълги и успешни работни взаимоотношения.

Но най-важното е да не приемате SEO за модна дума. Оптимизацията за търсачки е процес, който може да ви помогне да изградите успешен бранд - ако намерите правилната фирма за SEO.

Свържете се с нас

Моля, отговорете на въпроса