• English
Logo
SEO оптимизация

Очаквани ползи от електронната търговия за бизнеса през 2021 г.

Woman shopping online

Може и да не ви е необходим уеб сайт, ако сте онлайн само за да губите време и да гледате филми. Ако обаче притежавате магазин, бизнес или предлагате услуга, тогава със сигурност ви е нужен добре сайт с хубав и елегантен уеб дизайн. Tърговията през интернет вече не е нещо, което е препоръчително, тя попада в графата „задължително“, ако искате да имате успешен бизнес естествено. Ще ви разкажем защо смятаме така по-долу, така че четете внимателно.

По-дълго работно време

Няма как да стоите във вашия магазин 24 часа. Сигурно сте опитвали да работите по 10-12 часа и най-вероятно сте стигнали до извода, че е прекалено изморително. Всеки човек се нуждае от почивка. Там е работата, че всеки човек има нуждата да почива, докато бизнесът няма такава необходимост. Електронната търговия има много сходства с борсовата търговия в наши дни, когато физическият ви магазин е затворен, уеб сайтът ви не е. Даже повечето поръчки се правят след работно време, когато хората са си вкъщи и почивайки си, разглеждат какво да си купят и откъде.

Притежавайки онлайн магазин който задоволява търсенията на вашите клиенти, работното време става само формалност.

Ниски разходи

Друго голямо предимство на електронната търговия за бизнеса са ниските разходи. Ако продавате само онлайн, то тогава вие нямате разходи за наем, ток, вода, други комунални услуги. Дори разходите ви за персонал са по-малко. Ще са ви достатъчни 1-2 човека, които да се занимават с клиентските въпроси и поръчките, както и 1 човек за склада, ако изобщо имате такъв. Другите ви разходи ще са по сайта, но те далеч не са толкова големи колкото разходите за физически магазин. Ако мислите да продавате през платформа, там също може да имате допълнителни разходи. Ако ги сумираме, можем да изведем следния списък:

  • Разход за домейн;
  • Разход за хостинг;
  • Разход за изработката на уеб сайт;
  • SEO - ако искате да излизате на по-предни места в Google;
  • Поддръжка - защото най-вероятно не искате сайтът ви да се чупи и да разочарова клиентите ви.

Зад всички тези разходи стои възможността за продажби денонощно и то на неограничен обем от стоки. Няма как да запълните един уеб сайт, винаги можете да го направите по-голям и да добавите още артикули, за разлика от физическия магазин, където това не е възможно.

Ремаркетинг

Сигурно сте чували този термин, но едва ли имате ясна представа колко мощен маркетингов инструмент е ремаркетинга. Представете си, че някой посещава физическия ви магазин, в който продавате авточасти, този някой разглежда стоката ви и си тръгва. След това отива да пазарува хранителни продукти и забравя за вас и вашата стока напълно. Точно в този момент е силата на ремаркетинга. Благодарение на него, вие можете да показвате онлайн рекламата си на този човек след като е напуснал електронния ви магазин. В реалния живот това не е възможно.

Защо ремаркетингът е добър подход? Отговорът никак не е сложен - чрез него показвате рекламата си само на хора, които вече са били заинтересовани от вашите продукти и има голям шанс да им припомните и те да се върнат и да направят поръчка. Ако съчетаете ремаркетинга и с някакви купони или отстъпки, тогава продажбите ви ще са сигурни.

Сходни предложения

Електронните магазини дават възможността да се предлагат стоки, които да са близки по категории. Така хората не губят време да търсят точното нещо за тях и достъпът им е доста улеснен. Това е прекрасна функция на електронната търговия. Свързаните продукти може да са добър похват и да предложите на вашите клиенти нещо, което най-вероятно забравят да добавят към поръчката си. Примерно, рамки за очила с малка отвертка към тях или паста за зъби с конец за зъби и др. По този начин клиентите ви увеличават размера на покупката.

По-широка клиентска база

Едно от най-добрите качества на интернет е неговото разпространение и достъп. Ако притежавате малък физически магазин, той ще е достъпен само за хората, които са наоколо. Ако обаче притежавате малък онлайн магазин, той ще е достъпен за всички. Без значение, от коя точка на света изпишат името на домейна ви, ще попаднат точно на вашия сайт. Естествено, ако искате уеб сайтът ви да се намира по-лесно в Google по ключови думи тогава трябва той да се оптимизира, процес познат още и като SEO оптимизация или оптимизация за търсещи машини.

Колкото по-дигитален ни става света, толкова повече физическата търговия се измества в интернет. Няма как да не признаем, че онлайн магазините имат огромни преимущества и си струва да обмислите колко бихте спечелили от ваш личен електронен магазин.

Гласувай
crosschevron-down