• 0887 772 787
  • гр. Пловдив, бул. Освобождение 63

Какво е SEO оптимизация?

Все по-често се споменава терминът SEO, но значението му остава мъгляво за повечето хора. Абревиатурата на съкращението SEO e “search engine optimization”, което преведено на български език означава оптимизация на уебсайт за търсачките. Освен по този начин, можете да го срещнете и като дигитален маркетинг, макар това е да малко по-обширно понятие и да включва допълнителни неща освен SEO-то.

Какво точно означава SEO?

Най-ясно обяснено, това е процес на оптимизиране и подобряване на даден уебсайт, за да може той да стане по-добър от гледна точка на търсачките (Google, Yandex, Bing). При оптимизацията се добавят определени неща в самия уебсайт и извън него - така, той излиза по-напред в резултатите, при търсене в някоя от търсачките.

Както знаете, в търсачки, като Google, се въвежда някаква ключова дума и се показват резултати обвързани смислово със същата ключова дума. Оптимизирането на уебсайтове, SEO оптимизацията като цяло, както и на местно ниво (известна още като локално SEO), цели точно това, при въвеждане на определени ключови думи, един уебсайт да излиза преди уебсайтовете на конкуренцията.

Какво може да се постигне със SEO оптимизация?

Оптимизацията на уебсайтове се фокусира предимно върху следните неща:

  • Да доведе допълнителен трафик от посетители, идващ от търсачките;
  • Да подобри/оптимизира уебсайта, както за потребителите, така и за търсачките;
  • Да направи уебсайта по-привлекателен за аудиторията;
  • Да оптимизира ключовите думи вътре в самия уебсайт, за да може те да съвпаднат с ключовите думи, които най-много се въвеждат в търсачките;
  • Да изтика уебсайта най-напред в Google резултатите;
  • Да увеличи честотата при която уебсайтът се обхожда от ботовете на търсачките.

Какво е значението на SEO-то в света на дигиталния маркетинг?

Както споменахме по-горе, двете понятия не се препокриват. Оптимизацията е само част от дигиталния маркетинг. Уебсайтът, оптимизиран за потребителите (една от задачите на SEO), се превръща в лесен за внедряване и във всякакви други маркетингови практики. Когато един сайт излиза в резултатите на търсачка натурално/органично, а не след като си е платил за реклама, това е най-устойчивият бизнес подход. По този начин, уебсайтът получава безплатен трафик, генерира посещения и продажби и най-важното - гради доверие. Конкурентите не могат лесно да надминат уебсайт, който има силно органично присъствие. Търсачките оценяват до колко може да се има доверие на един уебсайт по органичното му присъствие и по трафика към сайта. Освен това, като излиза по-напред в резултатите, този неминуемо получава повече посетители, което води до повече продажби.

жена работи с лаптоп

Основните похвати при оптимизацията на уебсайтове

Много собственици на уебсайтове и онлайн магазини не разбират защо техният уебсайт не е на първо място, при търсене на продукт или услуга, които и те предлагат. SEO специалистите също понякога изпитват затруднения да разберат, какво още му е нужно на един сайт да надмине конкуренцията.

Оптимизацията на уебсайтове обхваща 3 главни направления:

  1. Честотата на обхождане на уебсайта;
  2. CTR или колко кликания има един уебсайт;
  3. Ангажираността на посетителите със съдържанието вътре в уебсайта.

Това са трите главни неща, които определят, колко успешно ще се представи един сайт в търсачките. Без подобряване на тези три характеристики, уебсайтът няма как да увеличи приходите, които носи, да подобри класирането си по ключови думи или да увеличи трафика си от посетители.

Повечето специалисти, които се занимават с оптимизация на уебсайтове ще ви отговорят, че всичко зависи от обхождането на сайта и от индексирането му, но истината е, че има много други неща, които трябва да се подобрят.

Функционалността

Всичко започва от това как точно работят търсачките. Те дават приоритет на някои сайтове, а други ги пращат назад в резултатите, тоест търсачките определят правилата на играта. Първо обаче, уебсайтът трябва да бъде индексиран, а това се случва след като търсачката го обиколи с един от нейните ботове. Индексирането е нещо, като „виждането“. След като търсачката вече вижда уебсайта, то тя е готова да определи, дали той заслужава да бъде на челни позиции. А той би заслужил да е на някоя от първите позиции, ако отговаря на ключовите думи, които се търсят. Трябва да осигурява и най-добрата стойност за потребителите, тоест кликайки на линка, потребителите трябва да се задържат някакво време вътре, като четат някоя статия, гледат видео или по някакъв начин взаимодействат със съдържанието. В противен случай, това е лош знак за търсачките и те оценяват уебсайта ниско. Логиката е следната: „Ако потребителите са въвели някакви ключови думи в търсачката, видели са уебсайта, кликнали са на него и след това веднага са го напуснали, означава, че той не им е предложил нужната информация, следователно няма защо да стои напред в резултатите“.

Как работят търсачките?

Търсачките притежават ботове, които обхождат уебсайтовете в интернет пространството. Ботовете отиват в интернет сървъра и обхождат цялото съдържание, което не е ограничено, тоест разрешено е за достъп. След като го обходят, те пренасят съдържанието на техен сървър - примерно на Google сървър. Google сървърът ще си го подреди по определен начин и ще е готов да връща отговори, когато някой попита нещо в търсачката, тоест направи заявка.

Кое е това нещо, което дава приоритет на едни сайтове, а избутва други назад в резултатите?

На първо място това е честото обхождане на уебсайта, при което се виждат промените по него, добавеното съдържание, увеличения трафик и др. След това търсачките обръщат внимание на това, дали много хора кликат на Вашия уебсайт и колко време се задържат там.

Когато всички тези неща са налице, уебсайтът има стабилна позиция в Google резултатите и стабилен трафик от посетители.

Свържете се с нас