• 0887 772 787
  • гр. Пловдив, бул. Освобождение 63

Изработка на уебсайт в 7 стъпки?

Колкото и да не ви се вярва, доброто планиране стои в основата на изграждането на добър уебсайт. Лошите уебсайтове най-често са планирани лошо, тоест още преди създаването на първата им страница, те вече са обречени на провал.

При изричането на самата фраза „Имаме нужда от уебсайт“, хората си мислят, че подобно на фразата и процесът е кратък. Това е сигурен знак за провал. Има редица въпроси на които трябва да се отговори преди да се пристъпи към създаването на уебсайт, а именно:

  • Какво се очаква да постигне този уебсайт?
  • Към кого е насочен?
  • Каква е целта на съществуването му?
  • Коя хостинг компания ще се използва?
  • Защо посетителите му ще влязат повторно? Каква причина биха имали?

И така, имайки предвид всичко това, тук са седемте основни елемента за всеки уебсайт, които трябва да бъдат изяснение още в самото начало.

Проучете си пазара

Макар и звучащи грубо, предсмъртните думи на Бенджамин Франклин са абсолютно валидни и за създаването на уебсайт: „Ако се провалите в подготовката, вие се подготвяте да се провалите, като цяло!“ Не само при уеб проектите, ами при всички видове бизнес, е от съществено значение, колко добре ще се проучи средата. Най-лесно това се прави, ако се изгради дълъг списък от въпроси, на които трябва да се отговори. Въпросите трябва да засягат следните неща: потенциалните ви посетители, уникалността на сайта, който искате да създадете, какъв ще бъде първоначалният бюджет, какви текущи разходи могат да възникнат и др.

Нужно е да се разгледа и конкуренцията, от гледна точка в какво са добри и в какво не са чак толкова добри. Това е и моментът, в който може да се направят някои пазарни проучвания. По-добре в ранен етап да се инвестира в тях, отколкото след това да се наложи преправяне на уебсайта.

Добре е при задаване на техническото задание да заложите в него и изисквания за добре структурирани URL адреси, Structured data markup и изобщо изграждане на цялостна стратегия за последващата SEO оптимизация на сайта. Ако пропуснете тези стъпки или бюджетът е прекалено малък това винаги може да стане на по-късен етап, но не забравяйте, че трябва да се направи технически анализ на сайта или така наречение SEO одит от компетентен SEO специалист/фирма.

Картата на сайта (Sitemap)

Играли ли сте някога компютърна игра, в която героят ви не е можел да се движи навсякъде. Имал е точно определен път на движение, по който задължително среща зададени предварително други герои, задачи, пъзели и тн. Когато говорим за уебсайтове, принципът е горе долу същият. Sitemap-а е възможното движение на посетителите из вашия уебсайт. Откъде ще дойдат посетителите, на коя страница ще отидат, накъде ще продължат и тн.

Тук, изключително важен момент е да мислите за улеснението и яснотата. Колкото по-лесно се ориентират клиентите, толкова по-добре. Не е нужно, целият сайт да е в дървовидна структура, но е хубаво поне част от него да е с логика за дълбочина, за да може потребителите да не се губят.

Когато създавате Sitemap-а може да отбележите и колко точно страници ще са ви нужни, както и колко от тях ще се нуждаят от допълнителни атрибути, примерно форма за контакт.

Подгответе съдържанието

Съдържанието трябва да е готово много преди реално да съществува уебсайтът. Това се отнася не само за текстове, информация, ами и за инфографики, снимки, видео клипове и др. По този начин, когато сайтът е готов, много бързо и лесно може да се качи и съдържанието на него. Така се пести и време и уебсайтът е готов по-бързо в крайния си вид.

Дизайнът

Много добра идея е да набележите елементите, които ви харесват от други уебсайтове и да ги снимате, за да може да ги покажете на екипа, който разработва вашия. Това се отнася за всеки елемент от дизайна, включително разположението, вида на иконките, цветовете и др. Когато работите с дизайнери, трябва да можете да им покажете нагледно какво точно си представяте, за да не се налага преработване на по-късен етап.

планиране на дизайна на уебсайт, как да изглежда

Разпределете отговорностите

В зависимост от големината на компанията се определят и ресурсите, които може да отдели за изработката на уебсайт. В това число влизат и хората, които ще участват в изработването и планирането му. Колкото по-малко ресурси и технически опит има една компания, толкова повече ще трябва да разчита на другите, за да конвертира концепцията ѝ в уеб страници, свързани с домейн. Трябва внимателно да се разпределят задачите вътре в компанията, както и тези, които ще се изнесат за външна услуга, примерно дизайнер, разработчици и тн. След като тези разделения бъдат определени, участниците ще имат много по-добра представа за задачите, които трябва да изпълнят.

Уреждане на законовата рамка

Днес всички уебсайтове трябва да бъдат защитени от правни действия и ясно да очертават на посетителите техните отговорности, както и всички правила за използване на сайта и неговото съдържание. Ако сайтът участва в каквато и да е директна продажба, тези правни елементи ще трябва да отговарят на всички правила, които обхващат търговците на дребно и едро. В това число влизат и гаранционните условия и връщането на стоки. Определянето на всичко това, преди сайтът да започне да работи, е от решаващо значение. Хубаво е, да се определи и къде точно ще се публикуват условията за ползване.

Определете бюджет

Дори най-базовият сайт струва време и пари, затова решете какво сте готови да похарчите и след това определете перата на бюджета. Уебсайтът трябва да има редовни актуализации, така че прибавете и това, като разход.  

Свържете се с нас