• 0887 772 787
  • гр. Пловдив, бул. Освобождение 63

Дигитален маркетинг: Тендеции и развитие през 2020

Вече е началото на 2020 г. и можем да се ориентираме за последните маркетинг тенденции, които най-вероятно ще виждаме по-късно през годината. В тази статия ще представим в повече детайли тенденциите в дигиталния маркетинг, които ще влияят на бизнесите в страната.

Въпреки че технологии, като изкуствения интелект и дата-маркетинг ще бъдат големи тенденции през 2020 г., по-големият фокус ще бъде върху хората, техните предпочитания и нужди.

Digital marketing

Клиентски опит

През 2020 г. определено ще се говори повече за клиента, като основен задвижващ фактор. Забелязва се голямо изместване на значението на думата маркетинг. Вече не означава само убеждаването на хора да купуват или работят с дадена компания. Приоритет се превърна създаването на отличен клиентски опит, който да накара хората да се завръщат обратно при компанията. По този начин, когато фокусът е поставен върху изграждането на позитивна бизнес култура и отлично обслужване, маркетингът се грижи и за изграждането на лоялност от страна на клиентите.

Растежът на онлайн съдържанието даде на клиентите повече власт. Те вече не са пасивни, когато става въпрос за продуктите, които биха си закупили. Те се интересуват и проучват в детайли, преди да извършат покупка. Вече със сигурност не биха чакали рекламодателите да им кажат колко добър е даден продукт - вместо това, сами проучват характеристики, позитиви и негативи на стоките.

Затова е важно и да им дадете нещо повече от информация.

Как да създадете приятно изживяване на клиентите си, когато пазаруват онлайн при вас? Отговорът се крие при тези 5 характеристики - ефикасност, удобство, информативност, приятелско отношение и лесно плащане онлайн. Всички тези неща клиентите ги ценят докато пазаруват и са готови да повторят поръчка и да се превърнат в лоялни клиенти, ако са доволни от процеса на покупката. Освен тях оценяват и още няколко други фактори, които са считани за част от традиционния маркетинг - модерната технология, персонализацията на уебсайта, лесната навигация, добрата търсачка, възможността за филтриране на продуктите, бранд имиджа и др. Така че има много неща, за които е нужно да помислите, когато стане въпрос за потребителско изживяване при онлайн покупка. Дори е нужно да поставите клиентския опит към цялостната маркетинг стратегия.

Ангажиране на служителите

След като споменахме, че приятелското отношение и ефикасността са основата на добрия клиентски опит, как да бъдем сигурни, че предлагаме именно това? Отговорът е в служителите. Повечето клиенти не биха обърнали сериозно внимание на бранд, чиито служители нямат познания или добро отношение към потенциални купувачи.

Служителите на една фирма могат да се възприемат като лицата на бранда, затова е необходимо да изградим добро ниво на комуникация между клиентите и персонала. За да се постигне това е важно да бъдем сигурни, че всеки служител познава и разбира ценностите на вашия бранд и има възможност да комуникира онлайн. Знае как да използва чатове, пощи, както и програми, като skype, viber и др.

Визуално съдържание

Колкото повече хората използват гласовото търсене и смарт телефоните, е в реда на нещата да си мислите, че писаното съдържание е по-важно от визуалното такова и дизайна.

Въпреки че напредъкът на гласовите технологии определено дава своя ефект върху начина, по който създаваме съдържание, това не означава, че трябва да игнорираме визуалното съдържание.

Според редица проучвания, повечето хора учат чрез визуално съдържание, а не чрез текст. Много компании инвестират в технологиите за визуално търсене все повече и повече.

Digital Marketing

Картините и графиките са доста по-лесни за запаметяване сравнени с написания текст. Когато добавяме инфографики, снимки и картини към нашия текст, това го прави по-лесен за запомняне и по-атрактивен за читателите. Това се отнася с пълна сила за уебсайтовете и тяхното съдържание и снимки.

Персонализация

Възможността за повече събиране на данни, както и развитите технологии вече позволяват по-голяма персонализация и по-точни преценки за очакванията на клиентите към брандовете.

Днешните купувачи дотолкова са затрупвани от всякакви маркетинг стратегии и съобщения, че започват да ги игнорират. Традиционните реклами губят своята ефективност, затова рекламодателите се възползват от персонализираните маркетинг съобщения, за да изградят истинска връзка между бранда и целевия си пазар.

Маркетингова трансформация

Маркетингът става все по-сложен и комплексен. За да е успешна една компания през 2020 г., тя трябва много ясно да може да отговори на въпроса „Защо е била създадена и каква стойност носи?“. Маркетинговите цели на един бизнес трябва да съответстват на общите цели на бизнеса.

Маркетинговата трансформация е нужна, когато бизнесите трябва да се адаптират към нови ситуации без предварително изградена маркетинг стратегия.  С маркетингова трансформация, която влияе основно на бизнес процедурите, компаниите ще могат да подобрят своя клиентски опит и обслужване, да подобрят репутацията на своя бранд и по този начин да подобрят и приходите си.

Бизнесите успяват да постигнат тези плюсове чрез комбинацията от събиране на данни, модерни технологии, изграждане на клиентски връзки и ангажирането на клиентите си онлайн, с добро съдържание.

Content marketing

Вашият маркетинг план определя целите и кои маркетинг тактики биха могли да подобрят връзката с вашите клиенти - като контент маркетинг, SEO оптимизация, имейл маркетинг, социални медии, реклама и офлайн маркетинг.

Гласово търсене (Voice Search)

Вече споменахме гласовите търсения няколко пъти, затова няма да е изненада, че ги включваме в този списък. Гласовите търсения ще повлияят на това как брандовете създават съдържание и маркетират себе си онлайн. Все повече хора намират за по-удобно да не губят време в писане, а да говорят на телефоните и домашните си устройства, като Google home. Това неминуемо поражда разлики в съдържанието, което е потребно, защото говорейки, използваме различна реч, по-разговорна и по-подробна. Това поражда нуждата от малко по-различен тип съдържание, което да отговаря на гласовите заявки.

Има статистики, които твърдят че 50% от търсенията през 2020 г. ще бъдат гласови. Макар да не знаем каква е точността на тази прогноза, определено можем да твърдим че гласовите заявки ще се повишат значително. Бизнесът със смарт говорители процъфтява, като една четвърт от домовете в САЩ вече използват подобни продукти - Google Home, Amazon Echo или други подобни.

Въпреки че гласовите търсения носят известен вид препятствия, носят и нови възможности.

Автоматизация базирана на AI (Artificial Intelligence)

Виждаме голям напредък през последните години, при компаниите, които започнаха да използват технологии с изкуствен интелект и автоматизация, за да подпомогнат маркетинг целите си.

Изкуственият интелект е една от технологиите, които стоят зад гласовите заявки и смарт асистентите. Също така направиха възможни чатовете с ботове, които се използват все повече и повече в онлайн магазините.

Автоматизацията и изкуственият интелект ще помогнат не само за маркетинга на една компания, но и за изграждането на фантастичен клиентски опит.

Все пак е важно да запомним, че човешкият фактор е много важен в маркетинга, така че трябва да се намери баланс между автоматизацията и работата на истинските хора.

Многото данни, подпомогнати от изкуствен интелект и прогнозните анализи, също позволяват на брандовете да научат повече за своите клиенти. Голямата персонализация на клиентския опит и маркетинг съобщенията работи в полза и на двете страни - и на потенциални клиенти и на компаниите. Така хората получават само информацията, от която наистина се интересуват.

Фокусът върху задържането на клиенти и изграждането на лоялност

Според бизнеса клиентите, които се връщат са по-важни от новите клиенти. Проучвания показват, че да се привлекат нови клиенти е 5 пъти по-скъпо, отколкото да се запазят старите.

Лоялните клиенти могат да повишат репутацията на бранда чрез мненията, които дават за своя опит сред семейството си и приятелите си. Доволните клиенти стават прекрасни рекламодатели за един бранд и това е възможност, която никоя фирма не трябва да изпуска.

Видео на Живо (Video Streaming)

Съвсем скоро започнаха да се използват видеата на живо и прогнозите са те да бъдат оценени на над 70 милиарда до 2021 г. Видеата на живо са много популярни сред младите хора и данните сочат, че те гледат живи видеа три пъти по-дълго отколкото гледат записани предварително.

Видеото може да се използва и като начин за рекламиране на продукти. Когато елемента на живото предаване е добавен, хората се чувстват като част от излъчването, вместо просто да са пасивни зрители.

Видеото на живо е чудесен начин да грабнете вниманието на публиката ви във Facebook или Instagram. Зрителите харесват видеата на живо, защото чувстват че могат да изпуснат ценна информация, която може да не могат да получат другаде, освен това може да бъдат и първите, които ще научат нещо ново.

Video streaming

 

Свържете се с нас