Core Web Vitals и подготовка за Google Page Experience

След последните промени в Google и преминалия юнски Google Core Update за всички SEO специалисти се очертават горещи летни месеци.

Вероятно вече сте видели част от шума около предстоящата актуализация на Google на изживяването на страниците, често наричана "Core Web Vitals", която ще облагодетелства сайтове с по-висока скорост и по-добро потребителско изживяване

До края на месец август ще тече предварително анонсирания Page experience update, а по някое време през юли месец ще има още един Core update.

Всичките предстоящите промени в алгоритъма ще се фокусират върху производителността на сайтовете и цялостното потребителско изживяване. Наскоро Google обяви, че промяната ще започне с постепенно въвеждане в средата на юни (а не през май, както беше планирано първоначално).

А на (23.06.2020) от официалния си профил в Twitter Google SearchLiaison ни изненадаха с два ъпдейта таргетиращи спама.

Това със сигурност не е първият път, в който Google актуализира алгоритъма си, но този кръг от промени е значителен с това, че е пряко свързан с Web Vitals - инициатива, която Google стартира миналата година, за да помогне на собствениците на сайтове да разберат по-добре "качеството на преживяването", което предоставят на потребителите.

Въпреки че актуализацията няма да бъде завършена преди края на август (и дори тогава, според Google, сайтовете като цяло не трябва да очакват драстични промени), собствениците на сайтове, разработчиците и маркетолозите трябва да обърнат внимание на ориентираните към потребителите показатели, които ще започнат да играят по-голяма роля в системите за класиране на Google през следващите месеци.

Ако за първи път чувате за "Core Web Vitals" или ако отдавна очаквате актуализацията на алгоритъма, но все още не сте сигурни как да се подготвите, продължете да четете.

В тази статия ще навлезете в детайлите, свързани с предстоящите промени, и ще предложите съвети как да се подготвите. Ето какво ще разгледаме:

  • Какво представляват Core Web Vitals?
  • Какво трябва да очаквате?
  • Оптимизиране на сайтовете ви за Core Web Vitals

Какво представляват Core Web Vitals?

core web vitals графика

Core Web Vitals са подгрупа от сигналите за изживяване на страниците, включени в по-голямата инициатива Web Vitals на Google, която стартира през 2020 г. и има за цел да предостави единни насоки за сигналите за качество, които са "от съществено значение за осигуряване на чудесно потребителско изживяване в интернет".

Въпреки че факторите, свързани с производителността на сайта, не са нови за алгоритъма на Google - мобилната отзивчивост и сигурното сърфиране (HTTPS) са фактори за класиране от години, въвеждането на Core Web Vitals като фактор за класиране разширява фокуса върху производителността с допълнителни показатели, представящи различни аспекти на потребителското изживяване.

Списъкът на Core Web Vitals ще се развива с течение на времето, но при актуализацията от това лято ще бъде поставен акцент върху три области: скорост на зареждане, интерактивност и визуална стабилност с въвеждането на тези показатели:

  • Largest Contentful Paint (LCP): измерва производителността на зареждане. За да се осигури добро потребителско изживяване, LCP трябва да се появи в рамките на 2,5 секунди от момента, в който страницата започне да се зарежда за първи път.
  • Забавяне на първото въвеждане (First Input Delay (FID)): измерва интерактивността. За да се осигури добро потребителско изживяване, страниците трябва да имат FID по-малко от 100 милисекунди.
  • Кумулативно изместване на оформлението (Cumulative Layout Shift (CLS)): измерва визуалната стабилност. За да осигурят добро потребителско изживяване, страниците трябва да поддържат CLS по-малко от 0,1.

Собствениците на сайтове вече могат да измерват тези основни уеб показатели с помощта на много от инструментите на Google за разработчици на уеб сайтове, включително Lighthouse и PageSpeed Insights или Chrome User Experience Report, който събира анонимни данни от реални потребителски измервания за всеки от горепосочените показатели (и други).

Една важна забележка: уверете се, че разглеждате резултатите за "Мобилни устройства", когато измервате Core Web Vitals, тъй като това са резултатите, които Google ще използва за целите на класирането.

Какво трябва да очаквате?

Както беше отбелязано по-горе, актуализацията на страниците (която ще въведе Core Web Vitals като фактор в системите за класиране на Google) ще бъде постепенна, като ще започне в средата на юни и ще приключи до края на август.

Когато започне въвеждането, собствениците на сайтове може да видят известна промяна в класирането си, въпреки че сайтовете, които вече са оптимизирали потребителското изживяване, едва ли ще бъдат изненадани.

Като цяло Core Web Vitals трябва да се разглеждат като три специфични фактора, които се присъединяват към по-големия списък на Google със сигнали за търсене на преживяване на страницата с крайната цел да се оптимизира това преживяване за крайния потребител.

Въпреки че LCP, FID и CLS ще играят все по-голяма роля с влизането в сила на актуализацията, мобилната адаптивност, сигурността на сайта и други фактори, свързани с потребителското изживяване, ще останат толкова важни, колкото и досега, като кулминацията им ще бъде по-големият "опит със страницата", който в крайна сметка ще повлияе на класирането на сайта в Google.

След като актуализацията бъде завършена, Core Web Vitals ще се нареди до мобилната адаптивност, безопасното сърфиране, HTTPS и липсата на натрапчиви интерстициали, за да информира за начина, по който Google оценява сайтовете въз основа на преживяването на страницата.

Ако вече сте се фокусирали върху осигуряването на чудесно потребителско изживяване, подготовката за актуализацията на изживяването на страниците не би трябвало да е голямо отклонение от усилията, които вече сте положили.

Но ако сайтовете ви страдат от постоянни проблеми с производителността или изграждате нов сайт и не сте сигурни върху какво да се съсредоточите, Core Web Vitals и предстоящата актуализация на Google трябва да бъдат искрата, от която се нуждаете, за да започнете да давате приоритет на потребителското изживяване и всички необходими за него съставки.

Оптимизиране на сайтовете ви за Core Web Vitals

lcp cls fid графика за core web vitals

Google препоръчва да се насочите към 75-ия персентил за LCP, FID и CLS (както за мобилни устройства, така и за настолни компютри), за да осигурите оптимално изживяване за потребителите на сайта. Ако сайтовете ви не достигат този праг или искате да направите нещо повече, за да подобрите резултатите си по Core Web Vitals, ето няколко съвета за оптимизиране на всяка метрика:

Largest Contentful Paint

largest contentful paint

LCP се основава на времето, необходимо за визуализиране на най-големия елемент на страницата ви. Някои от най-често срещаните причини за лошо LCP включват:

  • Бавно време за реакция на сървъра
  • Блокиращи визуализацията JavaScript и CSS
  • Бавно зареждане на ресурсите
  • визуализация от страна на клиента

Сайтовете с много тежки елементи, като например некомпресирани изображения или неизползвани плъгини, наистина могат да се сблъскат с по-малко от идеалното LCP. Въпреки че горепосочените области предлагат много възможности за оптимизация и допълнителни изследвания, обикновено можете да подобрите всяка от тях с тези препоръки:

  • Използвайте качествен уеб хост (със сървърни ресурси, които могат да се справят с пиковия трафик)
  • Използвайте CDN в световен мащаб
  • Приложете lazy loading (мързеливо зареждане)
  • Минифицирайте скриптовете и стиловете (Minify javascript, CSS, HTML)
  • Компресирайте изображенията

Например Smush е популярен плъгин за компресиране и мързеливо зареждане на изображения (ядрото на WordPress също поддържа мързеливо зареждане), а Autoptimize е широко използван плъгин за минимизиране и мързеливо зареждане на скриптове и стилове.

Local Pro, един от най-популярните инструменти за локална разработка за WordPress, който предлага приоритетна поддръжка и мощни инструменти за предварително пускане, също предлага опции за компресиране на изображения. Съществуват и някои плъгини тип "всичко в едно", като WP Rocket, които предоставят пълен набор от инструменти за оптимизиране на производителността, включително кеширане.

Едно предупреждение: Ако използвате комбинация от плъгини за решаване на проблеми с производителността, е важно да се уверите, че тези инструменти не се припокриват (т.е. два различни плъгина за компресия на изображенията).

First Input Delay (Първо входно закъснение)

first input delay първо входно закъснение

FID измерва времето, което е необходимо на браузъра да реагира на действие на потребителя, като например щракване или докосване на връзка или бутон.

Въпреки че времето за интерактивност (TTI) е подобен показател, той измерва цялото време, необходимо на страницата да стане напълно интерактивна, докато FID измерва първото взаимодействие с потребителя.

JavaScript е основната причина за бавния FID и според web.dev, ресурсен сайт за разработчици на Google, можете да предприемете следните стъпки, за да се опитате да го подобрите:

  • Намалете влиянието на кода на трети страни (third party code)
  • Намаляване на времето за изпълнение на JavaScript
  • Минимизиране на работата на основната нишка
  • Поддържайте нисък брой на заявките и малък размер на трансфера

Решаването на някои от тези проблем, които причиняват бавно LCP, като компресиране на изображения и минифициране на скриптове и стилове, вероятно ще подобри и вашия FID.

Другият важен фактор, свързан с FID, са скриптовете на трети страни, които се изпълняват на вашия сайт. Подобно на предупреждението за припокриване на плъгини по-горе, важно е да се уверите, че плъгините ви изпълняват код само на страниците, на които трябва да го изпълняват, а не зареждат скриптове и стилове на всяка страница на сайта ви.

Можете да използвате инструментите за уеб разработчици на Chrome или Firefox, за да идентифицирате всичко, което се зарежда на определена уеб страница. По този начин може да откриете ненужен код (или код, който не е важен за вашия сайт). Когато го откриете, се отървете от него!

Cumulative Layout Shift (Кумулативна промяна на оформлението)

Cumulative Layout Shift (Кумулативна промяна на оформлението)

Изместване на оформлението се получава, когато видим елемент променя позицията си от един визуализиран кадър към следващия. Въпреки че това е малко отклонение от акцента върху скоростта, наблюдаван при LCP и FID, разместванията на оформлението са отговорни за своя дял от разочароващи преживявания на потребителите.

Като се има предвид известността на промените в оформлението, CLS измерва общия брой на всички неочаквани промени в оформлението на дадена страница, които могат да бъдат причинени от асинхронно зареждане на ресурси или динамично добавяне на DOM елементи към страницата над съществуващото съдържание.

Това може да включва изображение или видеоклип с неизвестни размери, шрифт, който се визуализира по-голям или по-малък от резервния, или реклама, която динамично променя размера си.

За да отстраните тези проблеми (което би трябвало да помогне за намаляване на разместванията на оформлението), можете да направите следното:

  • Включете атрибути за размер на изображенията, видеоклиповете и iframes. Това ще "задържи пространството", необходимо за елемента, докато той се зарежда.
  • Запазете място за реклами. Това по същество е същото като горната точка, но си струва да се спомене специално, тъй като вкарването на реклами може да има голям принос за CLS.
  • Бъдете внимателни с динамично инжектираното съдържание, като например имейли за избор и GDPR/известия за бисквитки и др. Ако се нуждаете от такъв вид съдържание на страниците си, трябва да го инжектирате динамично под сгъвката (fold).

Въпреки че всички горепосочени методи са общи за подобряване на CLS, трябва да използвате и PageSpeed Insights (или друг инструмент за оценка на Google), за да определите конкретни области за подобрение на сайта си.

Други важни показатели

Макар че LCP, FID и CLS ще бъдат във фокуса на актуализацията това лято, те не са единствените метрики, с които собствениците и разработчиците на сайтове трябва да бъдат запознати.

Въпреки че не са пряко включени като Core Web Vitals, Time to First Byte (TTFB) и First Contentful Paint (FCP) влияят пряко на LCP и могат да помогнат за диагностициране на проблеми със зареждането, включително бавно време за реакция на сървъра или ресурси, блокиращи визуализацията.

Освен това, Total Blocking Time (TBT) и Time to Interactive (TTI) могат да помогнат за идентифициране и диагностициране на проблеми с интерактивността, които ще повлияят на FID.

Изживяване на страницата и основни уеб показатели

Ако търсите поглед от високо ниво върху това, от което се нуждае вашият сайт, за да се гарантира, че предоставя оптимално Core Web Vitals изживяване, следните три области са ключови:

  • Бърз хардуер и актуален софтуер за осигуряване на по-добра цялостна скорост и време на работа, както и необходимите ресурси за обработка на некеширани посещения.
  • Бърза мрежа, която бързо доставя съдържанието на страниците, като осигурява оптимално време за зареждане.
  • Чист код на фронт енда, за да се намалят нежеланите промени в оформлението и да се осигури гладко потребителско изживяване.

Нашият съвет е да изберете управляван хостинг за WordPress, който предоставя решения и на трите нива, както и възможно най-бързия TTFB на настолни и мобилни устройства. Ето някои неща, които трябва да имате на предвид когато избирате такъв хостинг:

  • Бърз хардуер: трябва да се възползват от най-новата версия на PHP (8.0.7 към момента), специфични за WordPress сървърни конфигурации и водещи облачни решения от Google Cloud Platform и Amazon Web Services. Препоръчително е да предлагат достъп до следващото поколение C2 хардуер на Google, който осигурява повече от 40% спад във времето за изпълнение на сървъра и мощно ускоряване на LCP и FID.
  • Бърза мрежа: интегрираният глобален CDN, задвижван от Cloudflare, гарантира, че ще се възползвате от бърза мрежа, която намалява LCP, като намалява режийните разходи за протоколи и приближава съдържанието до посетителите.
  • Чист код на фронт енда: ако използвате готови теми, избирайте такива които в момента се оптимизират за Core Web Vitals

Изграждане на безпроблемен Use Experience (потребителско изживяване)

Независимо от непосредствения си ефект, Core Web Vitals и актуализацията на изживяването на страниците представляват значителна, продължаваща промяна в системите за класиране на Google.

Класирането в Google е огромен фактор за уебсайтовете, но освен това (и наистина по-важната точка, която Google застъпва с инициативата си Web Vitals), сега са вече стандарт в уеб дизайн индустрията. Сайтовете, които се съобразяват с тези изисквания и стандарти, ще имат предимство пред тези, които не се приспособят към новите изисквания.

Оптимизацията за Core Web Vitals е чудесен начин за постигане на тези цели - от по-високи конверсии и по-силна ангажираност до по-добра цялостна SEO оптимизация. Ако имате проблеми с производителността на сайта или просто искате да сте сигурни, че сте готови за тази предстояща промяна, може да се възползвате от пълен технически одит на вашия сайт.

Свържете се с нас

Моля, отговорете на въпроса